יום חמישי, 8 במאי 2014

זהירות - פייסבוק לפניך!

בהקשר לפוסט הקודם, אשר דיבר על בריונות ברשת בקרב ילדים ובני נוער, ניתן לדבר על סכנות נוספות שנשקפות לילדינו ברשתות החברתיות.
בכתבה שפורסמה באתר ynet נכתב, כי בשנת 2012 המליץ משרד החינוך להורים, לאסור על ילדים מתחת לגיל 13 לגלוש לבדם בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, מחשש לפגיעה בהם. אמנם קיימת הגבלה של פייסבוק לפתיחת חשבון מגיל 13 ומעלה, אולם ילדים רבים הצעירים מגיל זה משקרים לגבי גילם ונרשמים לרשת החברתית בכל זאת. לכן, משרד החינוך פרסם קריאה להורים להקפיד על נהלי הרשתות החברתיות, וזאת על מנת למנוע חשיפה מיותרת של ילדיהם למגוון סכנות, כגון:
·        הטרדות - הן מצד אנשים מבוגרים (לדוגמא: פדופילים) והן מצד חבריהם לכיתה.
·        סחיטה - איום לפגוע בילד בצורה כזו או אחרת, במידה ולא ימלא אחר בקשות התוקף.
·        התחזות - גניבת זהותו של הילד ושימוש בה לצרכים שונים.
·        חרם קבוצתי - התעלמות מאורגנת מצד "חבריו" של הילד ובידודו החברתי.

יש לציין, כי ילדים הינם מטרה נוחה לתקיפה ברשתות החברתיות, שכן הם אינם ערים דיים להשלכות של הפצת תמונות ומידע פרטי ברשת. כמו כן, הם לרוב מאשרים כל אדם אשר מבקש מהם חברות, ללא כל סינון ובקרה ובצורה זאת עלולים לגרום לעצמם נזק.
עם זאת, דר' אורית צייכנר, מרצה לגלישה בטוחה באינטרנט, טוענת כי מניעה מוחלטת של גלישה ברשתות החברתיות עלולה לגרום דווקא לתגובת נגד אצל הילדים, אשר יגלשו ברשתות אלה גם ללא ידיעת ההורים.

ולכן, על ההורים לשמור על גישה מאוזנת שאינה שוללת לחלוטין את השימוש ברשתות החברתיות, אך מחנכת לגלישה מושכלת, תוך הקפדה מלאה על התכנים ומעקב תמידי.

לסיום - סרטון קצר ונחמד המזהיר מפני הסכנות ברשת:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה