יום שלישי, 13 במאי 2014

כיצד תגנו על חשבון הפייסבוק שלכם?

לפני כשנתיים וחצי, אישרה פייסבוק באופן רשמי כי מתחוללת באתר מתקפת ספאם, שהתפשטה בחשבונות של משתמשים בכל רחבי הרשת החברתית. התקפה זו הביאה לכך שגולשים רבים ברחבי העולם איימו לעזוב את הרשת אם לא יימצא פתרון שיימנע התקפות כאלו בעתיד.

אמנם גורמים רשמיים מפייסבוק מסרו כי הם מטפלים בתופעה, אך התקפות מסוג זה חוזרות בתקופה האחרונה יותר מאשר בעבר והמציאות מראה כי לא ניתן לסמוך רק על המנגנונים של פייסבוק. על מנת להעניק פיתרון לבעיה, פורסמה באתר "נקסטר" כתבה המכילה מספר כללים וכלים שיעזרו לכם לצמצם את הסיכון הטמון ברשתות החברתיות. להלן המרכזיים שבהם:

1. אנטי וירוס לפייסבוק – זהו הפתרון הפשוט יותר. על מנת שפרופיל הפייסבוק יישאר מוגן ככל הניתן מפני בעיות אבטחה, ניתן להתקין תוכנת אנטי ווירוס ייעודית לרשתות חברתיות. תוכנות מסוג זה הן: BitDefender's, SafeGo, ו-Defensio. ההגנה מתבצעת באמצעות סריקה תקופתית של הפרופיל ודיווח על בעיות שנמצאו ישירות לתיבת המייל שלכם. חשוב לציין כי מלבד תוכנות אלו, מומלץ גם להתקין תוכנת אנטי וירוס במחשב או בטלפון הסלולרי ולסרוק גם אותם אחת לתקופה.

2. כלים למניעת מעקבפייסבוק, גוגל, טוויטר, יאהו ועוד חברות רבות עוקבות אחר ההרגלים שלכם ברשת באמצעות טכנולוגיות שונות, כגון: קוקיס (cookies) - קטעי קוד מיוחדים המאפשרים לחברות לדעת איפה גלשתם, מתי, עם איזה דפדפן ועוד פרטים רבים נוספים. הכל כמובן מבלי שתהיו מודעים לכך ובלי הסכמה מפורשת מצדכם. אחת מהתוכנות ששמה לעצמה למטרה לעצור מעקב זה היא Disconnect שפותחה על ידי מהנדסים שעבדו בעבר בגוגל.

3. בלי 12345 – הסיסמה (או כל שירות אחר) היא אחד הכלים הבסיסיים שיעזרו לכם לשמור על החשבון רק שלכם. שימוש בצירופים כמו 1234 או 0000 לא יספקו את הביטחון הדרוש. גם לא השם שלכם, השם של בת או בן הזוג, מספר הטלפון או שם הרחוב. כל אלו פרטים שניתן לגלות די בקלות ממקורות גלויים.

4. הימנעות מחשיפת פרטים אישיים – אין צורך להכניס לפרופיל פרטים אישיים כמו כתובת, טלפון, פרטים על מקום העבודה וכדומה. אם אתם רגישים לפרטיות, תהיו קמצנים בחשיפה.

5. לא לוחצים על קישורים חשודיםגם אם החבר הכי טוב שלכם בפייסבוק שלח לכם הודעה הכוללת המלצה חמה על מבצע, תמונה או סרטון, הקפידו לוודא שהוא זה שאכן שלח את זה במודע. בדיקה כפולה מסוג זה גם תגן עליכם וגם תמנע מהודעות זבל להגיע אל החברים שלכם (כמובן שאם מדובר על הודעות חשודות מחברים רחוקים או גולשים זרים רצוי ואפילו כדאי למחוק בלי להתייחס).

6. עדכון הגדרות פרטיות - אחד הדברים שהנהלת פייסבוק מנסה לשפר כל הזמן הוא את ממשק השליטה בהגדרות הפרטיות ואכן ניתן לומר כי מאז השקת הרשת ועד היום חל בו שיפור ניכר. לממשק אפשר להיכנס דרך החשבון האישי בהגדרות הפרטיות (Privacy Settings) והוא מאפשר שליטה על הגדרות הפרטיות של המשחקים, התוכנות והאתרים אליהם החשבון מקושר, על הדרך בה אתם מתקשרים עם שאר הגולשים באינטרנט, על התיוג שלכם בתמונות ועל גישה לפוסטים ישנים.

* לעצות מועילות נוספות, מומלץ לעיין בכתבה המלאה המצורפת כקישור לעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה