יום שבת, 17 במאי 2014

חברים אמיתיים בעידן פייסבוק - יש דבר כזה?

הנושא הראשון שנעסוק בו בהקשר להשפעת רשתות חברתיות על חיינו יהיה: הבדידות והניכור ברשתות החברתיות.
בכתבה של אייל בסון לאתר "נקסטר", מנסה הכותב לברר: האם קיימים חברים אמיתיים בפייסבוק?

מאות חברים בפייסבוק, מאות עוקבים בטוויטר ומה קורה עם הנייד החכם שמכיל גם מאות חברים? אנחנו כבר לא יודעים באמת מי הם החברים שלנו. ישנם מספר סוגי קשרים הקיימים עם "חברים" אלו. למשל: חברי "הכתובת על הקיר של הפייסבוק שיש יום הולדת", חברי "סימון הלייק", וכן חברים שהם רק חברים של חברים ואתם פשוט לא יודעים איך הם מופיעים אצלכם בחברים ולכן לא נעים לחסום אותם. אז מה קורה עם החברים שאפשר פשוט לבוא אליהם הביתה ולשבת איתם בכיף? חלקם פשוט אוף-ליין.

חוקר בכיר בשם וויליאם דרסיוויץ כתב מאמר שקורא למצב זה: מות החברות. הוא טוען שהפייסבוק יצר עיוות פתאומי למרחב החברתי שלנו. אם יש לנו 700 "חברים", באיזה מובן יש לנו חברים בכלל? מרגע שהרשת החברתית הפכה אותנו לחברים של כולם, שכחנו איך זה להיות חברים של מישהו.

כיום בעידן הפייסבוק לא ניתן לדעת מי הם באמת החברים שלך. בפייסבוק יש עשרות חברים שאי אפשר לדעת איך להתנהג איתם, חברים שבחיי היום יום אין אפילו דיבור איתם. ישנם חברים שעל מנת לחזק איתם את הקשר צריך לכתוב להם "מזל טוב" או להגיב להם בכל פעם שהם מחליפים תמונת פרופיל.
לעומת זאת, חברי הצ'אט בפייסבוק הם בדרגה יותר גבוה, אם אתה ממש קרוב אליהם אתה יכול לשלוח להם מסר אישי ואפילו להתכתב באסמסים!

ומה קורה למערכות יחסים בעידן הפייסבוק? האם כל חברי הפייסבוק צריך לדעת על הקשרים הרומנטיים שלך, סליחה, ב- relationship? הרי העדות החדשה לאהבה היא שינוי הסטטוס שלך מ- singleל-in a relationship

כותב המאמר מסכם ואומר שיש לו גם פייסבוק וגם מסנג'ר, אך הוא מעדיף את החברים האמיתיים ולא את החברים הווירטואליים ברשת. הוא רוצה את החברים שיצעקו לו לרדת למטה לשחק כדורסל או יתקשרו וישאלו אם הוא רוצה להיפגש ולשבת על כוס בירה או לטייל.
ונחזור לשאלה: חברים אמיתיים בעידן הפייסבוק - יש דבר כזה? התשובה היא, שלא ניתן לדעת באמת מי החבר האמיתי שלך.
כותב המאמר מזהיר: "עם כל החברים האלה, בסוף כולנו נשאר בודדים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה