יום ראשון, 27 באפריל 2014

לאב אונליין

השימוש החיובי האחרון שבו נעסוק הינו: שימוש ברשתות חברתיות למציאת אהבה.
עלייתו של האינטרנט הביאה לשינוי כולל באופן שבו אנו מכירים אנשים. כתוצאה מכך, יותר ויותר רואים כיום ברשתות החברתיות את המקום הנוח ביותר להיכרות עם אנשים חדשים, לרבות היכרות רומנטית. זאת מכמה סיבות:
  1. יותר קל לפנות לאנשים חדשים בעזרת הודעות כתובות מאשר בפנייה פנים מול פנים.
  2. היכרות דרך הרשתות החברתיות מאפשרת לקבל מידע ואף להכיר את האדם טרם הפגישה עמו.
  3. היכרות דרך הרשתות החברתיות נתפסת כשיטה יותר מגניבה ומתקדמת ליצירת קשר מאשר כל שיטה אחרת.
  4. ישנה גישה למאגר תמונות ותכתובות של האדם אותו אנו רוצים להכיר. מאגר זה תורם לקבלת רושם ראשוני על האדם עוד לפני פגישת ההיכרות.
     מחקר שנערך בנושא, בדק את מידת הפופולאריות של היכרות דרך הרשתות החברתיות. מתוצאות המחקר עולה, כי הרשתות החברתיות יותר פופולריות מאשר שימוש באתרי אינטרנט ייעודיים לצרכי היכרות זוגית, אשר היו מוכרים עד כה כדרך המסורתית להיכרות באינטרנט. בין הסיבות לירידת מעמדם ולמעבר בשימוש רשתות חברתיות, כגון: פייסבוק, היא היכולת להכיר אנשים חדשים באמצעות חבר משותף (אדם שלישי). עוד גילה המחקר, כי מספר הזוגות אשר הכירו דרך רשתות חברתיות גבוה במיוחד במדינות מערביות, כדוגמת בריטניה, בה נמצא כי רבע מהבריטים ניהלו קשר זוגי עם אדם שהכירו דרך רשתות אלו. בנוסף לכך, נמצא כי רשתות חברתיות משמשות גם זוגות פרודים לחידוש הקשר ולשיקום היחסים ביניהם לאחר משבר.

לסיכום, נראה כי הרשתות החברתיות הן הפלטפורמות הנפוצות והיעילות ביותר כיום לצורך יצירת קשר רומנטי ולמציאת בן/בת זוג. שימוש זה מצטרף לשורה ארוכה של שימושים חיוביים שדיברנו עליהם בעבר, כגון: למידה, מציאת עבודה, פרסום ועוד. בהמשך, נציג גם את הפאן השלילי בשימוש ברשתות חברתיות ואת דרך ניצולן לרעה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה