יום חמישי, 24 באפריל 2014

הפרסום ברשת עובד

כפי שראינו, תעשיית הפרסום ברשתות החברתיות הינה תעשייה משגשגת שרק הולכת ומתרחבת עם הזמן. אולם, מה מבדל את הפרסום במדיה החברתית מהפרסום במדיה הרגילה שהופך אותו לכדאי כל כך?

את המעבר לפרסום ברשתות החברתיות ניתן לייחס בראש ובראשונה להארכת משך זמן הגלישה שלנו באינטרנט, לעומת משך הצפייה בטלוויזיה (שלא לדבר על ההאזנה לרדיו). יותר ויותר אנשים כיום מגלים כי אותן סדרות עליהן הם משלמים בכל חודש לחברות הכבלים והלוויין, זמינות עבורם באופן שותף ברשת האינטרנט. כמו כן, התכנים החדשותיים שמועברים במדיה הרגילה זמינים יותר ברשת האינטרנט ואף מעודכנים בזמן אמת. בשל כך (ובשל סיבות רבות אחרות), לאחר שהרדיו איבד מזוהרו לטובת הטלוויזיה, גם הטלוויזיה החלה מאבדת מזוהרה לטובת האינטרנט.
ההתלבטות של עסקים לגבי המדיה דרכה הם מעדיפים לפרסם את מוצרם, חייבת לקחת בחשבון את המציאות התקשורתית כיום. ומכיוון שהמדיה החברתית תופסת כיום יותר מקום בחיינו, רוב בעלי העסקים יעדיפו לפרסם בה, לעיתים על חשבון הפרסום במדיה הרגילה.

לפרסום במדיה החברתית אופי שונה בתכלית מהפרסום שהיינו רגילים אליו עד כה. פרסום בטלוויזיה או ברדיו אמנם מעביר את המסר באופן ישיר וברור, אך האפקט שלו הינו קצר ואינו מתמשך. לעומת זאת, לפרסומות שמועברות במדיה החברתית קיים אפקט ארוך יותר, וזאת בזכות היתרונות שמספקת הרשת:

·        פרסום במדיה החברתית יכול להיעשות ב-2 דרכים: בחינם (באופן בלתי פורמאלי) או באמצעות תשלום (פרסום ממומן). שני אמצעי הפרסום הללו מאפשרים למפרסם (בניגוד למדיות אחרות) לפנות לקהל היעד הרלוונטי של המוצר אותו הוא מפרסם, וכך להגדיל את סיכויי הצלחת הפרסומת וקליטת המסר.
·        משך זמן פרסום המותג במדיה החברתית הינו ארוך יותר, מאשר במדיות תקשורת אחרות. המותג יכול להופיע ברשימת החברים של המשתמש ברשת החברתית, יכולה להופיע בצורה של עדכון מבצעים או שינויים במותג או אף להסוות עצמה בתוך סרטון מבדר שמועבר ברשת.

* המידע נלקח מתוך כתבה במגזין sito.

להלן סרטון קצר שמתאר את מהפיכת השיווק החברתי: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה