יום שני, 14 באפריל 2014

מחפשי עבודה עוברים לפייסבוק

אז ראינו שרשתות חברתיות יכולות לשמש לתכנון מהפכות חברתיות ואף עשויות לסייע ללמידה. אולם, ישנם שימושים רבים שעדיין לא עסקנו בהם. אחד מהשימושים הללו הוא: חיפוש תעסוקה ברשתות החברתיות, שבו נעסוק כעת.

בכתבה של נטלי צפתי לערוץ 2, מתארת כיצד קבוצות מחפשי העבודה מתנהלות בפייסבוק. במקום להשתמש בשירותי חברות כוח אדם, ניתן להצטרף לקבוצות לאיתור משרות ברשת החברתית ולמצוא את המשרה המתאימה.

קבוצות מחפשי עבודה הפכו לאחרונה לטרנד ברשתות החברתיות, המונים מצטרפים מדי יום לקבוצות מחפשי עבודה על מנת למצוא את הג'וב המתאים.
דנה פאר ונועה אוחיון, בוגרות תואר שני, הקימו קבוצה בפייסבוק ששמה "דנה ונועה תעשו לי קריירה". הקבוצה החלה את דרכה תחילה עם 30 חברים קרובים, כיום היא מונה 11 אלף משתמשים, ביניהם מחפשי עבודה ומעסיקים. נועה, אחת ממקימות הקבוצה, אומרת כי בזכות הדף מחפשי העבודה יודעים מיהו המעסיק. זאת ועוד, יש גם אנשים שמציינים דרישות שכר, ציפיות לשעות והיקפי עבודה. דנה ונועה מקבלות המון מכתבי תודה ממי שהצליח למצוא את המשרה המתאימה לו, ביתר קלות ובחיפוש ממוקד יותר.

עמוד נוסף שהוקם פייסבוק הוא "משרות בהייטק ללא ניסיון" של יורם מלמד. כיום, ישנם 19 אלף אקדמאים אשר יוצאים לשוק עבודה ללא ניסיון ובשל כך מתקשים למצוא עבודה בתחום. בקבוצה שהקים יואב, מונים כיום 15 אלף מחפשי עבודה ומעסיקים. מה שמיוחד בקבוצה הוא, שהמשרות המוצעות אינן דורשות ניסיון מוקדם.

לסיכום, הפייסבוק כבר מזמן לא רק רשת חברתית. רשת זו מסייעת הן למעסיקים והן לעובדים לקבל את מבוקשם בתחום התעסוקה. העובדים מצליחים למצוא עבודה בקלות רבה יותר, ואילו המעסיקים מצליחים לגייסם ללא מאמץ מיוחד. פעילות זו מניבה הצלחות רבות בקרב דורשי העבודה ומסתמנת כדבר הגדול הבא בשוק התעסוקה.

לצפייה בכתבה המלאה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה