יום שישי, 18 באפריל 2014

לינקדאין – רשת חברתית עסקית לטיפוח הקריירה המקצועית

בשונה מרשתות חברתיות אחרות, כגון: פייסבוק וטוויטר, אשר במהותן נועדו לצרכים אישיים, אך משמשות לעיתים גם לצרכים עסקיים, רשת לינדקאין (LinkedIn) היא שונה. ייעודה של לינקדאין הוא על טהרת הצרכים העסקיים וקהל היעד שלה משקף ייעוד זה. המשתמשים העיקריים ברשת חברתית זו הינם אנשי מקצוע מתחומים שונים: אנשי שיווק, עסקים, הייטק, אנשי משפט, עורכי דין, הוראה ואקדמיה ועוד. בפועל, נעשה שימוש ברשת חברתית זו לקיום קשרים עסקיים בין המשתמשים ולצפייה בפרופיל.

הפרופיל ברשת זו שונה מאשר ברשתות אחרות. ראשית, הפרופיל מוצג כקורות חיים של המשתמש, גם אם לעיתים אין זה כך. בקורות החיים ניתן למצוא מידע הכולל את העבר המקצועי שלו, הניסיון שלו, ההשכלה שלו, תחומי הידע והעניין שלו, אנשים וחברות אליהם הוא מקושר ושאיתם עבד, קבוצות עסקיות מאורגנות ועוד. שנית, כתוצאה מהעובדה שברשת חברתית זו מוצגים קורות חיים, הסיכוי שנמצא מידע אישי ותמונות על המשתמש הוא סיכוי נמוך. בדרך כלל, תמונת הפרופיל היא תמונה ייצוגית כמו בתמונת פספורט. אין עדכון שוטף של מידע העוסק בפנאי, בילויים וחוויות אישיות. כל אלה מובילים לכך שההתייחסות לחשבון הפרופיל של המשתמש, משמשת בעלי עסקים שונים לצורך קבלת מידע אודות עובדים פוטנציאליים. שלישית, ברשת זו יש שירות המאפשר גישה למידע המראה לנו, המשתמשים, מי צפה בפרופיל שלנו. לא רק ששירות זה מאפשר לנו לייעל ולשפר את הפרופיל על סמך מספר הצפיות אליהם נחשפנו, יתרה מכך, הוא מאפשר לנו לחשוב על דרכים יצירתיות להפצת המידע על המשתמש ולקידום העסק. כמו כן, שירות זה יכול לחשוף בפנינו משתמשים אחרים הצופים בפרופיל שלנו, אשר יש סיכוי שנכירם דרך אדם שלישי שיש לו עניין עסקי ביצירת קשר.

שיטת העבודה ברשת זו אינה מתמקדת רק בטיפוח הפרופיל של המשתמש, אלא ביצירת קשרים עם משתמשים אחרים. ישנה אפשרות למשתמש להמליץ על משתמש אחר, ובכך לפתח קשרים ולפתוח עבורו אפיקים מקצועיים חדשים. קשרים אלו מאפשרים לשאול את המומחים שאלות הנוגעות לתחום המומחיות שלהם, ועל ידי כך לספק תוכן איכותי לנמענים המבקשים לקבל אותו.

לסיכום, לינקדאין הינה רשת חברתית המיועדת למספר מצומצם יותר של אנשים ומכוונת בעיקר למגזר העסקי. כפי שראינו, יתרונותיה של הרשת הינם רבים ואכן יותר ויותר אנשים מגלים בה עניין לצרכיהם העסקיים והתעסוקתיים. באמצעות שימוש נכון באפשרויות שרשת חברתית זו מציעה, ניתן יהיה להפיק רבות, למשל: בתהליכי גיוס עובדים חדשים, אספקת מידע ומינוף קשרים עסקיים.

* המידע נלקח מתוך אתר WEB 2.0.

להלן קטע מתוך התוכנית "המקצוענים 10", אשר עוסק במציאת עבודה תוך שימוש ברשת לינקדאין בפרט ושימוש ברשתות חברתיות בכלל:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה