יום שלישי, 22 באפריל 2014

פרסום ברשתות חברתיות - יתרונות וחסרונות

לאחר שראינו שימוש ברשתות חברתיות לשלל צרכים, נעבור כעת לתחום נוסף המערב שימוש ברשתות חברתיות והוא: תחום הפרסום.
פעילות המותגים במדיה החברתית התפתחה מאוד בזמן האחרון. גוגל הייתה הראשונה שהשיקה עמודי מותגים לרשת גוגל +, חודש לאחר מכן טוויטר הודיעה על עמודי מותגים ייעודים בשירות המיקרו-בלוגינג ולבסוף גם פייסבוק השיקה את עמודי ה-Timeline  עבור מותגים. בו זמנית, נוצרה בעת האחרונה התעניינות סביב הרשת החברתיתPinterest  וסביב שירות שיתופי התמונות בסמארטפון Instagram. שתי הרשתות הללו משמשות היטב את פעילות הפרסום של מותגים מכל הסוגים.
בכתבה של רועי גולדנברג לגלובס, בחן הכותב את היתרונות והחסרונות של כל רשת חברתית מבחינת האפשרויות המוצעות למפרסמים בהן.

יתרונות:
·        ישר ולעניין - תמונות עם טקסט קצר.
·        ייחודיות - האפקטים שיש בתמונות מקנות למותגים מראה עדכני ואמנותי.
·        חלוציות - המותגים יקבלו יותר תשומת לב תקשורתית מאשר עוד עמוד מותג בפייסבוק.

חסרונות:
·        אפליה - רק משתמשי אייפון יכולים ליהנות מהאינסטגרם.
·        ללא מילים - תוכן ויזואלי, דבר שאינו מתאים לכל המותגים.
·        אדישות - 37% מהמשתמשים מעולם לא שיתפו תמונות.
יתרונות:
·        חדות - טקסטים ממוקדים יותר.
·        מהירות - שירות המפיץ מסרים דחופים ומיידים.
·        מיקוד - המיקוד הוא על מסרים ולא על משחקים.
חסרונות:
·        קשה להעביר מסר ב-140 תווים.
·        השירות מופנה ברנז'ה, לכן מעט ישראלים ירשמו אליו.
·        הרשת אינה מוכרת מספיק בכדי שמותגים ישתמשו בה.
יתרונות:
·        הרשת החברתית הכי טרנדית לעכשיו, כולם מדברים עליה.
·        קהל נשי גדול, חיבה ללייף סטייל ועיצובים.
·        בינואר הביאה יותר תנועה לאתרים אחרי מאשר לינקדאן, יוטיוב וגוגל פלוס יחד.
חסרונות:
·        קשה למצוא עמודי מותגים כי אין מודל שמאשפר לקדם אותם.
·        מגדריות - רק 13% מהמשתמשים הם גברים.
·        חוקיות - שיתוף התמונות כולל תמונות אשר מעוגנות בזכויות יוצרים.
יתרונות:
·        הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם.
·        אפשרות ליצור היסטוריה למותג.
·        פלטפורמת הפרסום המתקדמת ביותר ברשתות החברתיות.
חסרונות:
·        עומס - ישנם המון מותגים אשר משתמשים בפייסבוק
·        המותגים מתמודדים גם מול תחרות מצד עדכוני חברים.
·        לגולשים מתחיל להימאס מהפייסבוק, ישנו רצון להשתמש ברשתות חברתיות חדשות.
יתרונות:
·        קידום - השירות אמור לקדם את המותג בתוצאות החיפוש של גוגל.
·        וידאו - ישנה אינטראקציה בוידאו עם 10 משתתפים.
·        סיווג - ניתן ליצור מעגלים חברתיים ולסנן מסרים לפי קהלים.
חסרונות:
·        מספר משתמשים קטן ביחס לפייסבוק.
·        פסיביות  -רוב המשתמשים אינם פעילים.
·        פרטיות - גוגל ופרטיות לא הולכים יחד.
לסיכום, הרשתות החברתיות מציעות אפשרויות שונות למפרסמים. תפקידם של המפרסמים לשקול, אילו תכונות של הרשת החברתית המיועדת לפרסום הן התכונות המועדפות עבורם, ועל פיהן לבחור את זו המתאימה להם ביותר.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה