יום רביעי, 16 באפריל 2014

מעלים את הפרופיל

כפי שהזכרנו קודם לכן, רשתות חברתיות הינן כלי נפוץ ביותר לחיפוש עבודה. אולם, מסתבר כי הן אינן פועלות אך ורק בשירות המחפשים, אלא משמשות גם (ואולי בעיקר) את המעסיקים.
בכתבה של דפנה ברמלי לאתר העיתון "גלובס", נכתב כי "יותר ויותר מעסיקים בודקים את דפי המועמדים ברשתות החברתיות טרם גיוסם". המעסיקים עוברים על הפרופיל, על הסטטוסים ועל הפוסטים שמועמדיהם מפרסמים ומשתמשים בהם לצורך הערכתם. למרות זאת, לפי סקר שערך אתר הדרושים AllJobs, כמעט 60% מהנשאלים השיבו כי הם אינםמבינים או מייחסים חשיבות לנראות שלהם ברשתות חברתיות, בעת תקופה של חיפוש עבודה.

ליזה מרקשטיין, מנהלת גיוס בחברת תשתיות ה-IT הבינלאומית BMC, טוענת כי יש להיזהר מאוד בין עירוב החיים הפרטיים לבין החיים המקצועיים. לטענתה, הפרופיל העסקי צריך להיות שונה מהפרופיל החברתי, ולכן אסור לשפוט את האדם על סמך הפרופיל החברתי, אלא רק ברשתות מקצועיות, כדוגמת לינקדאין.

לינקדאין (עליה דיברנו בעבר ונדבר עוד בהמשך) הינה רשת חברתית מקצועית, המקובלת מאוד לחיפוש עבודה, בעיקר בתחומי ההיי-טק והשיווק. בלינדקאין חברים כמעט 900 אלף איש, המשתפים בה את קורות החיים שלהם, פרויקטים מקצועיים שהם שותפים בהם ועוד.
סיגל שחר, מנכ"לית חברת MatchUp, המתמחה בהשמת אנשי שיווק ומכירות, טוענת כי לינדקאין הינה כיום הזירה של מחפשי העבודה. שם מפורסמות מירב משרות הדרושים, שם ניתן לקבל המלצות מחברים של המועמד, לקבל קורות חיים ממוקדות ולאתר את האנשים הרלוונטיים ביותר לתפקיד. יתרון נוסף לשימוש ברשתות חברתיות לצורך איתור מועמדים, הינו חיסכון כספי, שכן שימוש ברשתות חברתיות חוסך את השימוש בחברות השמה.

לסיכום, על כל מחפש עבודה להיות מודע לכך כי הרשתות החברתיות לא נועדו אך ורק לשימושו, אלא עשויות לשמש גם את מעסיקיו הפוטנציאליים. לכן, בעת חיפוש עבודה (ובכלל), יש לשים לב כיצד נראה הפרופיל האישי שלנו כלפי חוץ ולמה שאנו מפרסמים ברבים ועלול אולי לשמש בעתיד כנגדנו.

בהמשך, נרחיב יותר על הרשת החברתית החשובה ביותר בתחום התעסוקה ואותה הזכרנו כאן בקצרה: רשת לינקדאין.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה