יום שני, 24 במרץ 2014

רשתות חברתיות מכל הסוגים והמינים

לאחר שהגדרנו מהן רשתות חברתיות, נעבור להצגת הסוגים השונים של הרשתות החברתיות המובילות כיום. בדומה לכל תחום אחר, גם העידן הדיגיטלי מאופיין בטרנדים שמשתלטים ומשנים את פני התעשייה משנה לשנה. כיום, הטרנד החם ביותר הוא ללא ספק המדיה החברתית. הרשתות החברתיות הפכו למשאבת זמן לגולשים מכל הגילאים בשנים האחרונות, כשאת דגל ההובלה מחזיקה כיום פייסבוק עם קרוב למיליארד גולשים.

דבר ידוע הוא שבכל פעם שיש טרנד שמתחיל להצליח, מיד מצטרפים רבים שמנסים לקטוף חלק מפירות ההצלחה. לכן, בהתחשב ברמת הביקוש והעניין כיום סביב רשתות חברתיות, אל תתפלאו אם רשתות חברתיות נוספות יקומו כפטריות אחרי הגשם. מאז שנת 2004, השנה שבה הוקמה פייסבוק (ראוי לציין שעוד לפני פייסבוק היו קיימות רשתות חברתיות כדוגמת Myspace), החלו לצוץ אלפי רשתות חברתיות מכל הסוגים והמינים ברחבי העולם ולא נראה כי המגמה הזאת הולכת להשתנות בקרוב.

להלן סקירה קצרה של מקצת הרשתות החברתיות המובילות כיום:

1.    Facebook – הרשת החברתית הגדולה בעולם, הכוללת מעל למיליארד משתמשים בעולם (למעלה מ-4 מיליון משתמשים בישראל). לצד פרופיל אישי, מאפשרת פייסבוק להקים עמודי מותג וקבוצות לועידות עם מאות אלפי משתמשים בתוך כל קבוצה – המשמשת לפרסום, דיון, מכירות ועוד.
2.    Twitter – שירות מיקרו בלוגינג, אשר ניתן לפרסם בו עד כ-140 תווים בכל "ציוץ". מהווה מקור מוביל להתעדכנות בנושאים חמים ופופולארית מאוד ברחבי ארצות הברית (בארץ משתמשים בטוויטר רק כ-3% מהאוכלוסייה). משתמשי טוויטר מפרסמים חדשות, מאמרים, מבצעים ועוד. כאשר עוקבים אחר מישהו בטוויטר, ניתן לראות את כל הפרסומים שלו ולשתף את אותם הפרסומים עם האנשים שעוקבים אחריכם.
3.    LinkedIn – הרשת החברתית-עסקית הגדולה בעולם. ברשת חברים מעל 150 מיליון אנשים ברחבי העולם והיא מאפשרת לנהל פרופיל אישי ועמוד מסחרי. לינדקאין תרמה רבות לקידום האתרים ברשתות החברתיות, כאשר קהל היעד העיקרי שלה הוא אנשים מהמגזר העסקי והתאגידי (בעיקר אנשים שמחפשים ליצור קשרים עסקיים, או לקבל הצעות עבודה).
4.    Google+ הניסיון הרביעי של גוגל ליצור רשת חברתית, אשר טרם אומצה באופן משמעותי בישראל. על מנת לפרסם ולמתג את רשת זו, השתמשה גוגל ב-Gmail, כאשר כל אדם שפותח חשבון דואר אלקטרוני, אוטומטית נפתח לו חשבון בגוגל+. חברים בה מעל לרבע מיליון אנשים בארץ.
5.    Instagram – הרשת אשר נרכשה על ידי פייסבוק במיליארד דולר, החלה כאפליקציה לצילום ושיתוף תמונות לרשת חברתית. בישראל ישנם מעל למיליון משתמשים ברשת זו. התמונות אשר עולות לרשת על ידי המשתמשים יכולות לעבור עיצובים על ידי פילטרים שונים שרשת האינסטגרם מאפשרת.

ועוד שתי רשתות חברתיות המפורסמות פחות באזורנו, אך מחזיקות בנתח נאה של גולשים:

6.    Pinterest – רשת חברתית המבוססת תמונות דמויות "לוח שעם". בשנת 2012 דורגה בצמיחה המהירה אחרי פייסבוק. מביאה ROI (החזר השקעה) הגבוה ביותר לאתרי סחר אלקטרוני מבין הרשתות החברתיות השונות. נפוצה ביותר בתחומים ויזואליים, כגון: אופנה.
7.    Foursquare – רשת חברתית מבוססת מיקום שמאפשרת לאנשים לעשות "צ'ק אין" במקומות בהם הם מבקרים ולחלוק את האינפורמציה עם חבריהם. הייעוד של רשת החברתית זו היא לעזור לגולשים למצוא עסקים ושירותים בקרבתם הגיאוגרפית.

מידע נוסף על הרשתות החברתיות המובילות כיום, ניתן למצוא בלינקים המצורפים למטה (על פיהם גם מתבססת הסקירה הנ"ל).

המדריך לטרמפיסט ברשתות חברתיות - ynet
רשתות חברתיות מובילות ברחבי העולם - seoman
סקירת הרשתות החברתיות בשנה האחרונה - sumo-school
סוגי רשתות חברתיות - גיא יריב




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה