יום רביעי, 11 ביוני 2014

רשתות חברתיות - מבט אל העתיד

אז לאחר שעסקנו בשלל היבטים של הרשתות החברתיות, הגיע העת להביט למה שצופן להן העתיד. בעולם דינמי המשתנה בכל רגע, הרשתות החברתיות מנסות להמציא את עצמן בכל פעם מחדש.

לפני כ-3 חודשים, דווח כי פייסבוק רכשה את חברת אוקולוס, מפתחת קסדת המציאות המדומה, באחת העסקאות הגדולות בתולדותיה.
קסדת המציאות המדומה אוקולוס היא קסדה שיוצרת מציאות מדומה. כלומר, היא מדמה מצב בו השחקן מכוסה עיניים, נטמע במשחק וככה מתאפשר לו להרגיש שהוא חלק מהסביבה שבה מתרחש המשחק.

ישנה תהייה - למה פייסבוק שמתעסקת בתחום שירותי הרשת תתעניין בתחום של מציאות מדומה (תחום ששגשג ונעלם בשנות ה-90)?

פייסבוק הינה גם היא רשת גיימינג מפורסמת. קאנדי קראש ופארמוויל, הם משחקים שהפכו באמצעות הפייסבוק לפופולאריים ביותר. אולם, גיימרים כבדים, כאלה שמוציאים המון כסף על משחקים, לא התחברו לפייסבוק בהקשר הזה. כעת, פייסבוק רוצה למשוך לעצמה עוד משתמשים חדשים, את הגיימרים.

קהילת הגיימרים לא כל כך קיבלה את הרצון של פייסבוק לרכוש את אוקולוס. מפתחי משחקים, גיימרים, מתכנתים, כולם התנגדו לרעיון. רבים מהם אמרו שיבטלו את ההזמנה שלהם לקסדה העתידית של אוקולוס. אולם, מארק צוקרברג מאמין שזה הדבר הגדול הבא. הוא פרסם פוסט בפייסבוק בעקבות העסקה, שבו הוא אמר שמעבר למשחקים, הפייסבוק יהפוך את אוקולוס לפלטפורמה של הרבה חוויות אחרות. צוקרברג טוען כי היא עשויה לשנות את הדרך שבה אנו מתקשרים עם העולם.

בכדי להבין את חשיבות העסקה, אחד המשקיעים באוקולוס השווה זאת לעסקה שבה גוגל קנתה את אנדרואיד ב-2005. החזון הוא שמציאות מדומה תהפוך לפלטפורמה המשמעותית הבאה ,כמו שקרה עם המובייל.
צוקרברג שואף לכך שהרשת החברתית שלו תהפוך לרשת הכי דומיננטית בתקשורת ולתאגיד רב-גוני באמצעות אוקולוס. מסתמן כי פלטפורמת המציאות המדומה תהיה אף חזקה יותר מאשר עידן הסמארטפונים. ופייסבוק, שמחזיקה כבר היום בפלטפורמה עוצמתית, ודאי תהפוך בעקבות הרכישה לעוצמתית אף יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה